2010-02-01

LinkedIN - en "rekrytera 2.0" portal??

Har du en plats i LinkedIN:s nätverk? Själv har jag funnits med under ett antal år, och här hittar du min egen "profil". Är det så att LinkedIn är ett REKRYTERA 2.0 forum, ett ställe där den nya typen av rekrytering sker och är aktiv.

Jag söker just dina intryck, eller erfarenheter omkring detta. Har du fått erbjudande om jobb, eller har du tipsat någon i ditt LinkedIN-nätverk om ett jobb som du vet om?

Ge mig dina intryck och synpunkter på om det är länt besväret att vara med på LinkedIN om man har som syfte att skaffa nytt jobb?

REKRYTERA 2.0 har många ansikten och ett är antagligen att finnas med på de sociala medierna, men frågan är - lönar det sig i det korta och/eller långa perspektivet, eller är det bara "spilld tid" att vara med?

Gör din röst hörd!

Jag har hittat en del intressanta inlägg om detta med LinkedIN, och nyttan med nätverket, bl a
Dan Rasmussons blogg. Har du hittat andra intressanta inlägg, hör av dig!


Här hittar du min LinkedIN profil!


Johny Alm




Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar