2010-02-04

Rekrytera säljare - och Google

Gjorde en sökning på vårt eget expertområde, "rekrytera säljare" på google.

Resultat:

Resultat 1 - 10 av ungefär 11,600 vid sökning efter "rekrytera säljare". (0.18 sekunder)

Men inte var vårt bolag ens i närheten av toppen. Illa! Eller, kanske inte, vi ÄR faktiskt på sidan TVÅ!. Men räcker det?

I "snuttifieringens" tidevarv så är det oerhört viktigt att "placera sig rätt", och verkligen finnas precis där "the first HIT is".

Så kanske skall jag faktiskt ringa GETUPDATED:s säljare som med en frenetisk energi (en kanonsäljare minsann!!) hjälpte mig att inse att det är dags att ligga på "top ten".

Vill gärna att du hjälper mig som läsare här, är det så oerhört viktigt i den nya tidens rekrytering att ligga "högst upp i sökresultaten", eller finns det nya mer socialt orienterade vägar? Som facebook, LinkedIN eller andra sociala media? Är REKRYTERING 2.0 att ligga högt på Google, eller är det något annat som är viktigare?

Till GETUPDATED vill jag ge en utmaning, är ni LIKA säkra på att få mig HÖGT upp på google-rankingen som jag är att få er att bygga den bästa säljarkåren i Sverige, om jag får mandatet??

Jag antar utmaningen, frågan är, vågar ni?


Här hittar du min LinkedIN profil!


Johny Alm




Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

1 kommentar:

  1. Jo Getupdateds säljare har nog rätt i att det är viktigt att hamna på sidan ett, allra helst i topp. Google är på gott och ont internets största referent. Dessutom så når du en fokuserad målgrupp när de sökt på dina utvalda begrepp.
    Men även sociala media fyller givetvis en funktion, där är jag dock lite osäker på hur stor andel hype som ingår i dagens social media tjänster. Skall Bli intressant att se t.ex. om Twitter bara hade en dipp eller om det visar sig vara just bara en hype inom en begränsad helfrälst grupp.
    PS när jag söker ligger du på 3:e sidan - att du ser dig på 2:a kan bero på personligt sök kanske? DS

    SvaraRadera