2010-04-07

Är du anonym eller? Cybervärlden avslöjar allt!

Jag råkade idag på facebook komma över en ny länk till Googlad . nu (ja du får en länk längre ner, ursäkta min fräckhet att inte få dig att klicka med en gång :-))

Givetvis var jag nyfiken (en bra egenskap, eller? Jag menar, OM du skulle rekrytera mig vore det en bra egenskap hos mig om jag är nyfiken??) och surfade in för att kolla vad det handlade om.

Självklart började jag googla mig själv och en hel del vänner med denna resurs (man kan givetvis göra det direkt på google om man vill), och konstaterade att mitt namn som är faktiskt rätt udda genererade hela 259 000 träffar...

Va, har jag varit SÅ aktiv på nätet? Kanske, mitt äventyr på nätet började redan 1996 så jag har säkert minst 15 olika e-postadresser som folk har spammat, och sedan är jag en generös person som lägger ut både det ena och det andra i form av artiklar, inlägg och bloggposter.

Men kanske är den senare utvecklingen med sociala medier en stor och bidragande orsakt till 259 000 CYBERSPÅR om mig på så kort tid?

Jag har ju INTE orkat kolla igenom alla dessa (vem skulle det?), MEN de första sidorna avslöjade en del kul saker om mig faktiskt. BL A att jag tycker att hela livet är ett UTROPSTECKEN.

Det var lustigt för jag blev intervjuad av ett radio-team vid pedagogen i Göteborg för lång tid sedan, och det blev ett inslag i en artikel minsann, och inte visste JAG det om MIG!

Så, vad har detta med REKRYTERA 2.0 att göra?

Lista ut det min vän, och om du inte kommer på ett bra svar, ring mig så skall jag förklara!

0708-48 06 40 är min mobil :-)!

(Hoppsan ett cyberspår om min mobil...)!

Jag lovade en länk, här är den!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar