2011-03-31

Skådespelare - rekrytera 2.0

Jag har haft förmånen att genomföra ett kortfilmsprojekt för en kund under mars, i det ingick det att "casta" - alltså att välja ut ett antal skådespelare för filmerna.

Jag har aldrig rekryterat skådespelare förr, så det var en ny upplevelse. Men efter att ha kontaktat mitt nätverk, lagt ut annons på AMS och luskat runt lite, så började ansökningarna dyka upp!
Vilket tryck det blev!

Så många "wannabees" som denna världen har skapat är helt enkelt superintressant. Va är det som gör att vi vill ses på TV eller i en filmrulle? Intressant fråga, men just nu har jag inget svar.

Dock undrar jag lite över CV-kompetensen som skådespelarna och statisterna har uppvisat!
Helt fantastiskt att CV:n kan se ut som de gör, och ansökningar som man inte vill se har kommit in också.

Så summa summarum till dig som söker jobb:
  1. Kolla och FÖLJ vad rekryterande företag förväntar sig
  2. Ge hellre MER information är mindre om dig själv
  3. UNDERLÄTTA för rekryteraren, om denne är intresserad av dig, så skall denne inte behöva be dig om mer information - allt skall vara med och korrekt från början!
  4. Ett "mejl" är inte nog, se till att du har med ditt CV i det!
Castingen skedde i måndags förra veckan och denna veckan spelade vi
in filmerna under måndag/tisdag.

Här några bilder från casting på Hotell Opalen i Göteborg och från inspelningarna!


Casting - Hotell Opalen


B-foto, regi och A-foto i aktion!


Två skådespelare med ljudtekniker i bakgrunden


Scen i områdesgarage!

Slutligen ett råd till dig som skådespelare, se över ditt CV, och se till att du underlättar för den som rekryterar och castar!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!





1 kommentar:

  1. JO du Johny... säg hur har du forskat fram vilka egenskaper som utmärker de bästa säljarna??

    SvaraRadera