2011-09-05

"Köparens" rekryteringsmarknad närmar sig!

Konjunkturen, är den på väg ner, eller?

I vilket fall som helst är börsen på väg ner, och frågan är om det inte håller i sig med börsens nedgång.

Och, går börsen ner, så kommer nog konjunkturen efter. För börsen är ofta en föregångare till de reella ekonomiska svängningarna.

SÅ, alltså ser vi fram emot en svajig arbetsmarknad, och då råder "köparens" marknad.

Denna präglas av:

  • MÅNGA sökande
  • LÄGRE löner
  • FÄRRE jobb
  • EKONOMISKA problem
Ja, med detta sagt, skall jag kanske betraktas som en pessimist, men vad har du för argument emot detta? Kommentera gärna!

I varje fall ger det den som är med i de sociala medierna ett visst försprång på detta sätt:
  • Du vet om tidigt vad som händer, du har "många" öron i den sociala etern
  • Du kan hitta möjligheter i ditt nätverk som få andra!
Jag har en del kvar av min bok "Nätverksguiden" som kanske kan vara till nytta i denna "efterbrännkammare" till den senaste uppgången där det var "lätt" att få ett nytt jobb!


Lär dig lite mer om ditt personliga nätverk!

Mejla mig johny.alm@alotofpeople.se om du vill köpa boken!


/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar