2010-10-27

URVAL 2.0

Den senaste tiden har vi på www.alotofpeople.se levererat vårt unika rekryteringssystem till två intressanta kunder:

www.proffskommunikation.se och www.proffscall.se

Båda företagen är TM (Telemarketingföretag) framkanten och behöver kontinuerligt rekrytera ny personal i toppskiktet av innesäljare.

Hur kan vi då ha ett erbjudande som de väljer?

Vi lever med URVAL 2.0 som huvudbegrepp, vi nöjer oss inte med att göra som "alla andra", nämligen läsa CV, intervjua och ta referenser!

Vi intervjuar BARA dem som har rätt personlighetsprofil och som rangordnas i vår testprofil som att de har en profil som vår kund strävar efter. Inget annat duger för oss.

Vårt arbetssätt är unikt, och vi låter ALLA sökande kandidater ta vårt personlighetstest och sedan jämför vi profilen mot normgruppen!

Kan det bli enklare?

Vi är ytterst unika och kan säljare, och inom kort erbjuder vi samma teknik för ingenjörer och IT-utvecklare!

Vill du vara vass i ditt personalurval - välj oss!


/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!


2010-10-13

Debatt om "rekrytering 2.0" på HR Sverige

Har tagit mig lite tid att delta i debatten på HR Sverige som drogs igång för några dagar sedan!

Här har du debatten som pågår!



/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-10-07

Vi är på gång!

Vi har inte glömt vårt mål - att lansera alla lediga jobb i Sverige på facebook!

Vi lovar, och kommer att hålla.... Men det har hänt lite saker som överskuggat det hela ett tag.

Vår chefsprogrammerare har fått annat att göra under de senaste två veckorna, och det beror på att vi har flera intressanta förfrågningar om att använda vårt system för URVAL & REKRYTERING som helt apropå har drivit på behovet av att öka tempot på att få de delar i vårt system som ARBETSGIVARNA skall använda!

Just nu står vi där med 9 förfrågningar som vi måste svara upp mot, och leverera demos, normgruppsutveckling och anpassning av designs!

Angenäma problem på ett sätt, samtidigt som det är oangenämt att skriva denna bloggen som riktar sig mot dig, som bara väntar på att få "alla jobb i Sverige" lanserat på facebook!

Men, du behöver inte vänta länge till, snart kör vi vårt releaseparty på facebook, och då kommer du också att mötas av hungriga arbetsgivare!

Inte helt fel, eller hur?


/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-09-07

Snart dags - alla jobb på facebook


Vi jobbar på, och närmar oss lanseringen efter plan!

I skrivande stund har vi som du ser från bilden 16 637 lediga jobb på portalen!

Vi lovar att hela tiden ligga minst i nivå med arbetsförmedlingens lediga jobb, och visst vi skall slå dem!

För en hel del jobb är "dolda" och de skall vi givetvis ha in i vår databas!

Vi är en viktigt del i arbetsmarknadspolitiken så snart vi är "up and running" på facebook, för det är på facebook vi är, och inte letandes på arbetsförmedlingens portal! Vi kommer att ge dig närhet till jobben oavsett om du vill ha ett nytt jobb, eller om du redan har ett jobb och "råkar" hitta något bättre än du har idag!

Vänta dig nyheter löpande från oss!

Stay tuned!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!


2010-09-04

Alla jobb på facebook!


Sakta men säkert närmar sig vår release av alla lediga jobb i Sverige på Facebook!

Här har du ett screenshot på hur det kommer att gestalta sig så småningom. Detta är en listning av lediga jobb där man stegvis väljer yrke.

Vår tidplan håller än så länge och mitten av oktober är det smyglansering för att vi skall skala upp lanseringen under senhösten.

Så håll ögonen öppna så kommer du inom kort att kunna stanna inom facebook även när du letar jobb!

Stay tuned!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!



2010-08-23

REKRYTERA 2.0 på Facebook

Inom kort, läs inom 1-2 månader kommer vi att publicera ca 15 000 LEDIGA JOBB på vår portal inne på FACEBOOK.

Vi är själv lite överväldigade, men som sagt inom 1-2 månader öppnar vi en jobbportal som kommer att slå allt ni är vana vid på facebook!

De 15 000 lediga jobben är lediga i Sverige, men nu jobbar vi samtidigt med att lansera i samtliga länder inom EU, hela EURES lediga jobb-databas skall vi annonsera ut på facebook!

Det innebär att vi när vi är klara bör vara uppe i att kunna erbjuda ca 900 000 lediga jobb i EU!

Vår plan är att börja med Sverige och sedan öppna en Dansk jobbförmedling, därefter kommer UK (England) och Tyskland.

Vilka länder vi släpper efter det är lite en fråga om dels översättning av vår portal, dels en fråga om vilka länder som är mest intressanta för oss, och just nu är vi inte helt på det klara med det.

Vi kommer att lansera vår portal på facebook på många olika sätt, och om du vill hålla dig uppdaterad föreslår jag att du läser min blogg!

Varmt välkommen till REKRYTERA 2.0 på facebook inom kort!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-08-19

Nu gör hon det igen - Tanja Parkkila utmanar etablissemanget

Heja Tanja!

Du är REKRYTERA 2.0 in person!

Nästan så man faller omkull i vinddraget av din energi, ditt engagemang och din passion!

Till er alla andra så vill jag att ni kollar in Tanjas olika initiativ Dolda Jobb på facebook och det senaste tillskottet TUSEN NYA JOBB för ungodmar på TVÅ MÅNADER!

Tanja utmanar en budgetstyrd och otymplig organisation som AMS - hon ber oss alla att hjälpa till att dra fram 1000 nya jobb i ljuset på två månader!

Min "bet" är - hon kommer att lyckas!

METRO har också uppmärksammat initiativet! Kan tro det!

Jag vill ha henne som VD i mitt företag! BUMS!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-08-10

Sommaren över, dags för att rekrytera?

Så var sommaren över, eller, hmm kanske inte, men för de flesta är semestern över och därmed börjar en ny säsong, med nya utmaningar!

Skall du rekrytera säljare, då har jag ett enkelt budskap, testa oss på www.alotofpeople.se, vi kommer att göra vårt yttersta för att ge dig den säljare du behöver!

Lovar!

2010-06-08

FORMEL - hur ser din ut??

Igår skrev jag i min blogg om en akronym som inte är så vacker i våra öron, men kanske väl så användbar för dig som säljare?

I den fanns det ett ord som jag tycker kräver lite mer ingående fundering, nämligen FORMEL.

Eftersom jag bedriver en verksamhet som kräver kontinuerlig närvaro på marknaden (vem gör inte det föresten??), så ser jag det som viktigt att man "sätter vissa principer" i verksamheten, och en sådan som jag i dagarna jobbar mycket med är "ABC".

ABC uttyds "Always Be Closing", eller på svenska "Ta affären NU" (Avsluta affären NU). Det är lite den melodin som jag spelar just nu i min egen organisation, och som ledare så är det man själv som sätter agendan!

Så om man driver tesen ABC som teamledare för säljare eller varför inte annan personal, så får man dels försöka ta avslut själv, dels ge rätt förutsättningar!

För min del leder den insikten till att inget skall stå i vägen för säljaren när det gäller sånt som utrustning (dator, telefon etc) t ex.

Men framförallt vill jag till mina säljare kommunicera FORMELN!

Så efter mitt resonemang ovan så har jag nu kommit till det som är kärnan i allt sälj - FORMELN!

Din formel kommer att vara annorlunda än min formel, det är en grund för allt. Men samma förutsättning gäller för oss båda när det gäller formeln - om vi har noll koll på den lyckas vi inte!

Så hur kan en formel se ut? Här är ett exempel:

TIMMAR:ATTITYD:KONTAKTER:PROSPEKT:MÖTEN:AFFÄR:KUND:ÅTERKÖP

Låt mig förklara formeln helt kort.

TIMMAR: Om man gör 8 timmar eller färre, vad är bäst? Om man gör fler än 8 är det bättre?

ATTITYD: Om man surar, tjurar, tvärar eller är positiv, energirik, glad och "uppåt" - vad är bäst?

KONTAKTER: Om du pimplar på isen, rycker du då inte i pilken upp å ner? Om du inte ringer och ringer och ringer, får du napp då?

PROSPEKT: Om du gör RÄTT på stegen vi sett på hittills så har du nu MÅNGA eller FÅ prospekt!

MÖTEN: Enkelt - ju FLER prospekt, ju fler MÖTEN!

AFFÄR: Enkelt igen - ju FLER MÖTEN, ju FLER AFFÄRER!

KUND: Enkelt igen, ju FLER AFFÄRER, ju FLER KUNDER i din portfölj!

ÅTERKÖP: Enkelt igen, JU FLER KUNDER, ju FLER ÅTERKÖP, ju ENKLARE är det!


Hoppas du finner att mina idéer om en "formel" kan vara värt en testning. Ta en funderare på hur just DIN formel ser ut, och bäst gör du det genom att skriva FORMEL på ett pappersark och sedan under några veckor sätta din dina funderingar och steg för steg formulera just din FORMEL!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-06-07

FYFAN - en formel för supersäljare!

Du har säkert hört det förut, ”fyfan” säger någon, och för det mesta är det en negativ ton i det hela.

Det kan ju vara relevant att tycka det, visst. Men idag skall jag försöka använda detta till ett positivt och uppbyggande utrop. Det finns ju också utrop som "Fyfan, vad bra!

Jag använder det nämligen som en akronym som säljare bör leva med. Så här är min uttolkning av ”fyfan”

”Find Your Formel And Nail it!”

Tolkningen blir då följande om man översätter:

FIND – ja hur skall du veta dina egna begränsningar eller möjligheter om du inte förösker på redan på dem? Och då handlar detta om att ALLTID vara nyfiken och leta efter det som gör dig unik!

YOUR – alltså din egen! Inte någon annans!

FORMULA – alltså den formel som leder till FRAMGÅNG. För en säljare handlar en formel om stil, attityd och aktivitet!

* Stil – vad är din unika stil? Lyssnande? Kanske superbra?!
* Attityd - Kaxig? Kanske superbra!?
* Aktivitet – Ja, SOVER du får du inga avslut! GÖR du RÄTT sak bygger du grunden för avslut!

AND – alltså lär dig på vägen så du VET du när du hittat ”det”

NAIL IT – när du väl hittat DIN formel så ”spika upp den som en helig regel, och lev efter den”!

Då kan man fråga dig – vad har detta med REKRYTERA 2.0 att göra?

Jo, i framtidens rekrytering så kommer vi alla att vilja ha folk som har FYFAN! som ledstjärna, och de kommer att visa det i varje intervju. Så leta efter ”FYFAN-säljarna”!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-05-17

Köp rätt länkar på google adwords och få ditt kanonjobb

Rekrytera 2.0 är ju titeln på denna blogg, men idag fann jag en "omvänd" situation, en person som såg till att bli kallad till intervju genom att köpa rätt länkar på google! Kanske en strategi för dig?

Men du behöver vara lite i toppen tror jag, och också behöver du lite ovanliga namn att vända dig till, inte duger en "Svensson" med denna strategi.

Det hela handlar om att en person som ville ha ett jobb inom reklambranschen utgick från att de som är top-people i branshcen är lite fåfänga och gärna "googlar" sig själva. Han köpte google ads för ca 6 dollar, och fick TRE intervjuer, vilken en ledde till anställning!

Kreativt sätt att skaffa sig en intervju och ett jobb! Kan du kanske testa? Hör av dig till mig om du gör om det hela, så skriver jag en blogg om det också!




I bilden ovan ser du hur den tredje sidan är en webbsida som säger "Hej Ian, kul att googla på seig själv, men det är kul att ge mig jobb också!". Ett kreativt grepp i den nya världen som präglas av REKRYTERA 2.0.

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-05-08

Sociala media - du kommer inte undan!

En intressant video på Youtube som ger dig klara och tydliga bevis på att vi är mitt i ett paradigmskifte på Internet och i sättet vi kommunicerar, och hur vi rekryterar!

Snabbt flashar det förbi i denna film att 80% av alla företag redan rekryterar via sociala medier. Är ditt företag med i detta?






/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-04-30

Sweden rising? Rekryteringarna ökar!


Är det så att konjunkturen är på väg upp? Enligt vår orderbok ser det faktiskt så ut. Under de senaste veckorna har vi fått order på uppdrag och rekryteringar för bl a

BRUNNGÅRDS AB
TRIUMF GLASS AB
NUTRINACKS AB
HABASIT AB

Vi är stolta leverantörer till dessa företag och gör allt vi kan för att få fram helt rätt personal till bolagen! Att konjunkturen har vänt brukar man bl a mäta på antalet platsannonser. En av de första åtgärderna som man sätter in när man faktiskt har ett bra inflöde av order är just att rekrytera.

Monster employment index visar samma som vår egen verksamhet - bolagen rekryterar återigen!

jag rekommenderar dig att ta del av vår sida om hur just vi rekryterar säljare!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-04-29

Länklista till facebook-rekrytering

Dolda jobb som är en webbsida som ger information om lediga jobb har börjat bygga upp en lista över bolag/kommuner/organisationer som rekryterar via facebook.

Detta är ett fenomen som just nu är i uppåtstigande. Bolag och kommuner kommer att se facebook som en självklar plats för sin "employer branding" framöver. De som finns på denna listan nu är tidigt ute och banar vägen för andra att ta efter.

Hur ser det ut i din organisation? Har HR-avdelningen vaknat för den nya tidens rekytering, eller lever den i forntiden fortfarande?


/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-04-26

Digitala avtryck - fortsättning

Jag har tagit upp frågan om hur dina avtryck i den digitala världen påverkar dina möjligheter vid rekryteringslägen. Klart är att dessa digitala spår inte suddas ut hur som helst, och alltså är det viktigt att vara försiktig och kanske inte utsätta sig för onödiga risker.

Allt om man nu vill ha goda spår i den digitala världen.

Jag har läst en bra artikel/blogginlägg om detta fenomen idag, rekommenderar dig att ta del av detta här.


/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-04-21

Sommarjobb via facebook


Gröna lund har inför sommaren använt facebook för att låta folk "nominera" personer för ett jobb på Gröna Lund. Man använder facebook som ett verkligt vasst verktyg och intressant plattform för att:
  • bygga nätverk, genom att man kan rekommendera personer (ganska nytt grepp) istället för att man bara "kan söka" så når man fler personer och engagerar dessa i Grönans rekryteringsarbete
  • stärka varumärket Gröna lund, detta är inte bara rekrytering, det är "employer branding" genom sociala medier
  • vara där "folk är", alltså har man en ny kanal för att mer eller mindre gratis marknadsföra sina lediga jobb
  • vara tidigt ute i en ny kanal, ger försprång och kompetens som kan användas i kommande kampanjer, man får kompetens inom områden REKRYTERA 2.0 som få har idag.
Sammantaget r ovanstående punkter goda nog för att göra en satsning på sociala medier i rekryteringsarbetet, och det är intressanta grepp som man tagit i o med att "man inte söker", utan "man rekommenderar" någon annan till ett sommarjobb.

Men det finns vissa förutsättningar som måste vara uppfyllda för att man skall lyckas och dessutom risker förknippade med detta, och dessa är enligt min mening:

  • det är bara etablerade "brands" som kan använda en sådan här metod, Gröna lund finns i mer eller mindre alla svenskars medvetande, alltså finns en plattform att bygga på. "Källarföretag" har mer eller mindre "noll chans" att lyckas med detta grepp.
  • man måste verkligen följa upp, om någon nominerar en person finns det risk att man får badwill om man inte gör jobbet bra
Jag gillar initiativet, det är ett starkt koncept för att engagera "nätverket" som facebook är att "göra jobbet åt oss" som rekryterare. Begreppet viral marknadsföring har här fått en ny utformning inom rekryteringsvärlden, och det skall bli spännande att se hur detta utvecklas av andra aktörer och givetvis Gröna lund under kommande säsonger. Är det en "fluga" att rekrytera via sociala medier, eller har det kommit för att stanna?

Själv är jag övertygad om det senare!

SVT har en kort artikel om den nya tidens rekrytering som ger lite mer kött på benen som du kan ta del av här.

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-04-14

Digitala avtryck

Läste idag en blogg om digitala avtryck, ett tema som jag tog upp tidigare i april. Visst lämna vi spår och visst kommer vi rekryterare att kolla upp just dina spår när du söker jobb!

Så ta gärna till dig vad denna bloggare skriver!


/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-04-07

Är du anonym eller? Cybervärlden avslöjar allt!

Jag råkade idag på facebook komma över en ny länk till Googlad . nu (ja du får en länk längre ner, ursäkta min fräckhet att inte få dig att klicka med en gång :-))

Givetvis var jag nyfiken (en bra egenskap, eller? Jag menar, OM du skulle rekrytera mig vore det en bra egenskap hos mig om jag är nyfiken??) och surfade in för att kolla vad det handlade om.

Självklart började jag googla mig själv och en hel del vänner med denna resurs (man kan givetvis göra det direkt på google om man vill), och konstaterade att mitt namn som är faktiskt rätt udda genererade hela 259 000 träffar...

Va, har jag varit SÅ aktiv på nätet? Kanske, mitt äventyr på nätet började redan 1996 så jag har säkert minst 15 olika e-postadresser som folk har spammat, och sedan är jag en generös person som lägger ut både det ena och det andra i form av artiklar, inlägg och bloggposter.

Men kanske är den senare utvecklingen med sociala medier en stor och bidragande orsakt till 259 000 CYBERSPÅR om mig på så kort tid?

Jag har ju INTE orkat kolla igenom alla dessa (vem skulle det?), MEN de första sidorna avslöjade en del kul saker om mig faktiskt. BL A att jag tycker att hela livet är ett UTROPSTECKEN.

Det var lustigt för jag blev intervjuad av ett radio-team vid pedagogen i Göteborg för lång tid sedan, och det blev ett inslag i en artikel minsann, och inte visste JAG det om MIG!

Så, vad har detta med REKRYTERA 2.0 att göra?

Lista ut det min vän, och om du inte kommer på ett bra svar, ring mig så skall jag förklara!

0708-48 06 40 är min mobil :-)!

(Hoppsan ett cyberspår om min mobil...)!

Jag lovade en länk, här är den!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-03-27

Kommunerna tänker nytt, kanske REKRYTERA 2.0

Sveriges kommuner har en stor omställning framför sig, en lång rad chefer bl a skall ersättas, de gamla cheferna faller för åldersstrecket och bli pensionärer. En accelererad återrekrytering är på gång, och då krävs nya metoder, och nya tankar om dels rekrytering, dels vem som är lämplig som chef.

kommunerna.net hittade jag en artikel om detta:
"Att anställa en ny arbetstagare är en stor investering som det lönar sig att göra med eftertanke och effektivt. Redan ansökningsförfarandet kostar. Kommunerna bör överföra rekryteringsprocessens tyngdpunkt på åtgärderna som föregår den egentliga ansöknings- och urvalsprocessen samt noggrant överväga vilket slag av kompetens kommunen behöver i framtiden. Kommunerna bör också fördomsfritt ta i bruk nya modeller och sätt för rekrytering." (Min kursivering)
Att detta inlägg kommer från de finska kommunerna spelar ingen större roll, det intressanta är att man upptäckt att de gamla metoderna för rekrytering kanske inte riktigt håller i de nya tiderna.

Östersunds kommun har ju tagit greppet att rekrytera via facebook, och det är ju en ny väg, som skiljer sig från den traditionella kanaltänkandet, där "printed media" (tidningar av olika slag) varit bärare av budskapet att ett jobb är ledigt.

Idag sprids jobben via djungeltrumman, eller med dagens ord "viralt".

Den som tidigt förstår sig på dessa nya kanaler, kommer att ha ett stort försprång och få mycket bättre genomslag i sin "employer branding".

Hur gör ditt företag? Kör ni "ångmaskin" eller är ni inne i det nya tidevarvet? Ring mig och boka ett möte så kanske jag kan ge lite nya vinklingar på REKRYTERA 2.0 för ditt företag! Du når mig bl a på facebook och Linkedin, se nedan!

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!

2010-03-18

google passerad av facebook

Det är helt klart, det är facebook som kommer att vinna!

Google är en simpel sökmaskin, men har inte lyckats få oss att stanna kvar för att agera tillsammans, byta ut erfarenheter eller helt enkelt bara må bra tillsammans!

facebook, begriper det enkla i våra liv, vi vill synas, agera och samagera, byta ut erfarenheter och finnas med i en så enkel tillvaro som en "facebook-wall" där vi kan ha mäniskor från alla världens hörn som om de satt i soffan tillsammans med oss!

Google, ja google är som sagt "en sökmaskin bara", och nu fick de stryk av facebook förra veckan!

Kolla här:















Som man sade "förr", "ta dig i brasan Google, nu kommer "ansiktet" (fajjan) :-)!"

För dig som lever med den nya världen, vad säger detta dig när det gäller att hitta jobb 2.0?

/Johny Alm

Här hittar du min LinkedIN profil!

Här hittar du min facebookprofil!

Testa oss om du söker säljare! www.alotofpeople.se är helt inriktade på säljare och har en metod som vi betraktar som REKRYTERING 2.0! Ring 031-352 22 60 så bokar vi ett möte med dig!